Konferencia téma, alakuló programok

 Idő van!
A Pszichoterápia folyóirat 12. konferenciája,
2016. május 6-7.
MOM Kulturális Központ, 1124 Budapest, Csörsz u. 18.

 

Témajavaslatok

 

Az összekötőkkel 2015. szeptemberi találkozón összegyűjtött javaslatok

  1. Időkeret a terápiában – ülésekben, egész folyamatban; módszerek, melyek kötetlen idővel dolgoznak, szemben azokkal a módszerekkel, melyek kötött kerettel működnek. Van-e különbség ebben a terápiák és tanácsadások között? Hogy kezeljük az ülések közötti időt?
  2. Az idő élménye a terapeutában, a páciensben – belső idő, külső idő, megélt idő; időtlenség. Mi ér véget a befejezéskor a terapeutában, a páciensben?
  3. Az idő szorítása, mint kényszer-keret. Mennyit szán rá a páciens, mennyit a terapeuta? Mi a határa a terapeuta kapacitásának? Mennyire kell megfelelni a megrendelő, finanszírozó által megadott időkeretnek?
  4. Mi a hasznos idő a terápiában, tanácsadásban? Mi a kapcsolat az idő és a tartalom között? Telik vagy csak múlik az idő? Hogyan illeszkedik a teljesítménynyomás és az időtlenség?
  5. Az idő strukturálása (például mozgásterápiákban); a ritmus dinamikája. Zökkenések és összehangolódások: szinkronicitás. Az aktivitásra és a reflektivitásra szánt idő viszonya – „a lelassulás művészete” (például szupervízióban).
  6. Melyik idősík – a múlt vagy a jelen? Hogy van ez a transzgenerációs kérdésekkel?
  7. „Az idő pénz”. Megéri-e terápiába járni?

 

A szakegyesületek képviselőivel szeptemberben előkészítő találkozót tartottunk, 2016. január 16-án pedig a több egyesületet, irányzatot, területet bevonó programok előkészítésére gyűltünk össze. A következő témák szervezése zajlik:

Terápia idői dimenziói

Kötetlen és kötött idejű terápiák

Idő és tudatrendszer interferenciái, idő szorítása

Hosszú és rövid terápiák

Befejezés témája, mikor ér véget a páciensben, a terapeutában, a formában

Ülések közötti idő

Érvek egységes képzés mellett – ellen

Mennyi idő kell a képzéshez és mennyi a terapeutához váláshoz?

Különböző életkorú páciensek időfelfogása, gyerek, serdülő, idős kor

Melyik idősík – a múlt vagy a jelen? Hogy van ez a transzgenerációs kérdésekkel?

Páciens (és terapeuta) az időben az elvárásait hova helyezi: jelen/múlt/jövő?

 „Serdülőkorban maradt felnőtt”

Gyász, halál, idő visszafordíthatatlansága

Idő, mint ellenség

A determinisztikus idő: az aranyóra és az eleve meghatározottság a szülés után

A „hasznos idő” a kognitív, analitikus és személyközpontú irányzat szemléletében

Blokkos képzés – folyamatos működés

Csoportmódszerekben a mozgásos idő és a feldolgozó verbális idő aránya

 

A nyitó előadás megtartására Bárdos Györgyöt kértük fel.

 

Vissza az előzőre